2 april 2023

IJssculpturen festival in Zwolle

Het stond al een tijdje op mijn "wensenlijstje"; een bezoek aan het ijssculpturen festival in Zwolle. Afgelopen februari was het zover en ben ik samen met een vriendin naar het ijssculpturen festival in Zwolle geweest. Wat een belevenis! 


Een team van 40 ijskunstenaars (carvers genaamd) vanuit de hele wereld realiseren onder leiding van een ijs-architect (artistiek leider) de ijssculpturen voor het festival.
Op de website www.ijsbeelden.nl/informatie/kunstenaars vind je wie deze ijscarvers zijn en hoe zij te werk gaan. Zeker de moeite waard om te lezen.  

En dan nu naar (een selectie van) de foto's die ik maakte van de ijssculpturen.














Ik heb heel erg genoten van alle mooie sculpturen en er ook heel wat foto's van gemaakt, al werd het op het laatst wel erg lastig met ijskoude handen. Volgend jaar hoop ik weer te gaan. 




5 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige serie foto's van de ijssculpturen.
    Wij zijn er ook in februari geweest en ik vond het ook geweldig om te zien, op het laatst krijg je echt wel koude handen, maar wij zijn best wel een hele lange tijd binnen geweest.
    Je kan bij mijn blog ook in februari de ijssculpturen zien.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Annette.

    Dit is super.
    Wat mooi heb je dit op de foto kunnen zetten.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Anette
    es ist schon erstaunlich was aus Eis alles machbar ist.. sieht super aus
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Annette,
    Het is buitengewoon knap wat de kunstenaars met ijs kunnen. Ik heb daar wel vaker voorbeelden van gezien. Als er dan ook nog gecombineerd wordt het verschillende kleuren licht dan wordt het helemaal bijzonder.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Annette,

    Heel bijzonder om dat eens te zien, het zijn inderdaad ware kunststukken waarvan je bij sommigen niet zou zeggen dat ze van ijs zijn. Ik heb wel meerdere keren zandsculpturen bezocht maar dit had ik nog nooit gezien. Je maakte er prachtige beelden van.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite hebt genomen om mijn blog te bezoeken.
Dank je wel voor je reactie die je achtergelaten hebt.

Groetjes,
Annette