6 maart 2023

Sneeuwklokjes en krokussen

Jaren geleden heb ik een polletje met sneeuwklokjes in mijn tuin geplant en heb daar, denk ik, 2 jaar plezier van gehad. Daarna kwamen de sneeuwklokjes niet meer op. Tot ik vorige week onder de bladeren van de helleborus weer een polletje sneeuwklokjes zag staan. 


Het verhaal over het sneeuwklokje begint bij mijn geboorte. Een buurvrouw had als 'welkom' op mijn kamertje een vaasje met sneeuwklokjes neergezet. Sindsdien kreeg ik ieder jaar van haar en later van mijn moeder, sneeuwklokjes voor mijn verjaardag. Hierdoor hebben de sneeuwklokjes een speciale betekenis voor mij.  




Het zien van de krokussen met hun vrolijke kleuren, geeft een beetje een lentegevoel. De eerste krokussen staken in de 3e week van februari hun kopjes boven de grond. 


Tussen de struiken in het park staan verschillende grote pollen paarse krokussen bij elkaar. Zoooo mooi!


En daar zat ik dan op een vuilniszak tussen de struiken in de meest onmogelijke posities om de krokussen te fotograferen. Het zal er niet uitgezien hebben, maar ik ben wel blij met het resultaat dat de 'standjes' opgeleverd hebben.





Op de weg terug naar huis zag ik dat de magnolia van de overburen volop in de knop staat. Ook de bloesembomen beginnen weer knopjes te krijgen. De natuur ontwaakt steeds meer uit zijn 'winterslaap'. 


 

8 opmerkingen:

  1. Hallo Annette
    die ersten Frühlingsboten sind sichtbar, hier bei uns im Moment alles unter Schneematsch
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's van de sneeuwklokjes en de krokussen zijn dit Annette.
    De krokussen vind ik in deze serie echt schitterend gefotografeerd, mijn complimenten.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Annette,

    Hele mooie serie van dit prachtige bloempje dat zo'n speciale betekenis voor je heeft. Maar ook de krokussen heb je er prima op staan, het voorjaar begint nu gelukkig echt al zou je dat met het weer van vandaag niet zeggen.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vrolijk al die lentebloemen. Ik heb er ook al veel gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Annette,
    Sneeuwklokjes zijn voor velen de eerste lenteboden. Niet iedereen kan zeggen dat deze een bloemetjes nog een extra betekenis hebben, voor jou geldt dat in ieder geval wel. Als nu de temperatuur ook lenteachtig wordt kunnen we er nog meer plezier van hebben.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hai Annette,

    Fijne serie zo van deze twee geliefde onderwerpen. Goed idee om ze in de tuin te planten, dan heb je zo'n mooi onderwerp lekker dichtbij. Hopelijk gaat het weer nu iets verbeteren,zodat we er ook nog meer mooie foto's van kunnen nemen.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi gefotografeerd Annette.
    De foto's nr. 5 en 10 springen er uit voor mij.
    Zooooo mooi !!!
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Altijd leuk om te fotograferen in het voorjaar. Helaas was hier vaak de wind spelbreker en kwam ik er dit jaar niet zo toe. Jij hebt van de krokussen een paar hele mooie.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite hebt genomen om mijn blog te bezoeken.
Dank je wel voor je reactie die je achtergelaten hebt.

Groetjes,
Annette