De maand mei begon met een lang weekend naar Bad Bentheim, net over de grens bij Enschede. Een prachtige omgeving. Het grote kasteel is niet te missen, het torent boven de stad uit. Helaas is het kasteel op dit moment voor bezoekers gesloten. Jammer, ik had het kasteel graag van binnen bekeken.
17 juni 2026
Mei - Bad Bentheim (Duitsland) en de Veluwe
18 april 2026
Maart - april: bloesem en voorjaarsbloemen
Het is nu half april en het voorjaar is volop aanwezig. De natuur ontwaakt steeds meer uit zijn winterslaap, de fruitbomen staan volop in de bloesem en de voorjaarsbloeiers zorgen voor steeds meer kleur.
Rond eind maart staan de bloesembomen langs het voetpad vlak bij mij in de buurt volop in bloei. Ik kan het niet laten om er ieder jaar weer een paar foto's van te maken.
12 april 2026
Maart - Voorjaar op de Veluwe
In maart zijn wij weer voor bijna 3 weken naar de Veluwe geweest. Het bos was op zich nog erg grauw, maar hier en daar kwamen voorzichtig toch de eerste tekenen van het voorjaar tevoorschijn. Het bos was niet alleen kleurloos maar ook een beetje 'vogelloos'. Je hoorde overal vogels fluiten, alleen lieten zij zich heel weinig zien. Op de voerplankjes bleven het vogelzaad en de pinda's soms een paar dagen onaangeroerd liggen en de pindakaas pot, anders niet aan te slepen, hing bijna een week voordat de bodem in zicht kwam. Misschien waren zij druk bezig met een nestje bouwen of een partner zoeken óf komt het door de roofvogel die in de buurt van het huis zijn plekje heeft gevonden. Ik heb geen idee.
Nu naar de foto's van de maand maart. Ik begin met de vogels. Bijzonder vind ik het dat in een dode boom langs de oprit naar het huis, een bonte specht haar nest wil maken. Eén keer heb ik haar, van achter de auto om haar niet te storen, gefotografeerd toen zijn door de ingang naar buiten keek. Ik voelde mij net een paparazzi.
Tijdens één van mijn speurtochten langs de vijver werd ik gadegeslagen door deze gans die het voor deed komen alsof hij sliep, maar dan wel met zijn ogen open.
17 februari 2026
Januari - Nog meer sneeuw
Dank je wel voor je reactie die je achtergelaten hebt.
Groetjes,
Annette
























































