11 april 2019

Riley, mijn maatje

Omdat ik het de komende weken rustig aan moet doen vanwege een nieuwe heup die ik vorige week gekregen heb, heb ik nu de tijd om mijn foto-archief door te spitten en te ordenen.

Hierbij kwamen de laatste foto's van mijn Riley voorbij. Tsja, Riley mijn maatje, mijn grote lobbes …….. de tranen lopen weer over mijn wangen. Riley werd geboren op 1 januari 2011 als Max van de Eldanimo, maar wij vonden de naam Riley leuker en die hoor je ook minder dan Max. Een prachtige, vrolijke, lieve, zeer actieve Berner Sennen met een lekkere eigenwijze toet. Vanaf het moment dat hij met ons mee naar huis ging, was het goed. Hij vond het heerlijk bij ons. Helaas hebben wij in augustus 2018, veel te vroeg, afscheid van hem moeten nemen. Vanwege slijtage en daardoor een vergroeiing in zijn rug raakte hij verlamd en hadden wij geen andere keus dan hem in te laten slapen. Wij missen hem nog steeds heel erg en dat zal ook nog wel een tijd zo blijven.

En actie ………….!

Wie is die rare snuiter die terugkijkt vanuit het water?

Niet storen …… ik ben op vakantie!

Eten???? Riep iemand eten ……….?

Hoorde ik de koekjestrommel?

Ik ben de trotse eigenaar van deze prachtige stok …….

Ik zie, ik zie wat jij niet ziet ………...

Heerlijk die sneeuw, ik blijf nog even ………….

Water! …… goh, wat heb ik een vreselijke dorst!

Oppassen dat ik niet over mijn tong struikel …….

Moet ik nu alweer op de foto???? Ik kijk niet hoor!
 
 
Tot de volgende keer!
Annette


4 opmerkingen:

  1. Van harte beterschap Annette. Wij hebben ook al 2 honden jong overleden, het blijft een gemis. Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Caroline, lief van je.
      Riley was onze 3e Berner. Nadat we onze tweede Berner, Jessy, vanwege kanker hadden moeten laten inslapen, wilde ik écht geen hond meer. Maar na 2 jaar zijn we er toch weer aan begonnen.

      Groetjes en alvast een fijn weekend,
      Annette

      Verwijderen
  2. Oei!!!! Dat is zeer zeker heel verdrietig Annette!
    Een hond is niet alleen een maatje maar vaak ook je trouwste vriend.
    Afscheid nemen van een dierbare vriend is echt heel verdrietig en geloof ook direct dat je hem nog steeds mist.
    Mijn eerste hond Aswin moest ook inslapen en daarna heb ik nooit meer een hond genomen. Ik moet er niet aan denken om nog weer een keer door zoveel verdriet heen te moeten.
    Ik wens je heel veel sterkte met je heup en dat je weer heel gauw "de natuur " in kan.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Helma,

      Dat was ook mijn reactie toen ik onze vorige Berner Sennen, Jessie, in heb moeten laten slapen. Ik wilde absoluut geen hond meer. Bij Rob, mijn man, begon het na een jaar toch weer te 'kriebelen'; bij mij heeft het 2 jaar geduurd. Ik had mij voorgenomen om mij niet meer zoveel aan het beestje te hechten, eigenlijk tegen beter weten in. Dat is natuurlijk totaal niet gelukt. Ik was echt gek op Riley en omgekeerd gelukkig ook.
      Voorlopig komt er zeker geen nieuwe hond. Eerst maar herstellen van de heupoperatie en volgend jaar op vakantie naar Canada. Ook niet verkeerd toch?!

      Ik hoop ook weer snel op pad te kunnen met mijn camera. Zeker nu de natuur weer zo mooi wordt. :-)

      Groetjes,
      Annette

      Verwijderen

Wat leuk dat je de moeite hebt genomen om mijn blog te bezoeken.
Dank je wel voor je reactie die je achtergelaten hebt.

Groetjes,
Annette