26 december 2021

Rijp, mist en prachtige zonsopkomst

Wat was het 22 december een prachtige dag; het begon mistig met een prachtige opkomende zon en door de vorst van de afgelopen nacht had zich volop rijp gevormd. Jammer genoeg kon ik gisterochtend met de prachtige kleuren van de zonsopkomst niet met mijn camera op pad, Daarom gistermiddag nog maar een uurtje naar het park bij mij in de buurt gegaan. Niet het ideale moment van de dag om foto's te maken, maar om helemaal geen foto's te maken was echt geen optie. Omdat de zon al hoog aan de hemel stond en de mist verdwenen was, zijn het alleen foto's van de rijp geworden.  









In mijn archief vond ik nog foto's van een prachtige zonsopkomst in het park en nagenoeg gelijk aan die van vanochtend. Om het verhaal van deze dag compleet te maken, dan maar een paar foto's uit het archief voor deze ene keer. 




Dit is dan echt mijn laatste post voor dit jaar. Ik wil iedereen bedanken voor de bezoekjes en de leuke reacties die jullie achtergelaten hebben op mijn blog. Als laatste wens ik iedereen een gezellige jaarwisseling. Proost op het nieuwe jaar!

Tot de volgende keer,

Annette

  

13 opmerkingen:

  1. Wat zorgt koning Winter toch voor mooie momenten hé...
    Je wist ze zeer mooi vast te leggen Annette.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je compliment Rudi.
      Ik heb net op je nieuwe website gekeken en het ziet er heel professioneel uit.

      Fijne jaarwisseling!

      Verwijderen
  2. Mooie fotos van de rijp Annette. Beter als het weer van vandaag. Een hele dag regen. Ik wens je een happy 2022.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het weer is de laatste dagen heel erg triest. Dat natte en grauwe weer ben ik (en met mij velen) spuug zat. Laat het mooie winterse weer maar weer komen!

      Fijne jaarwisseling en een mooi 2022!

      Verwijderen
  3. Beautiful photos. I especially loved the last one.
    May the New Year be full of joy, health, love and bring you a universe of stars to light your way.
    Happy New Year!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you very much for your nice comments and visits to my blog Maria. Much appreciated.
      I wish you and your family all the best for the New Year.

      Happy New Year!
      Annette

      Verwijderen
  4. Dag Annette,
    Het nieuwe jaar is begonnen zonder sneeuw, ijs en rijp. Ik ben benieuwd of dat nog gaat gebeuren.
    Ik wens je een plezierig 2022 met een goede gezondheid.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Kees,

      Ik wens jou ook een mooi, gelukkig en vooral gezond 2022.

      Groetjes,
      Annette

      Verwijderen
  5. Wat is mist en rijp toch mooi. Heerlijk als je er van kan genieten (ik had helaas 1 zo'n mooie dag gemist omdat ik moest werken, volgende keer neem ik vrij).... hopelijk gaan we nog meer krijgen deze winter, want na die 2 dagen was de winter ver weg. Voor jou ook een heel mooi, gezond en gelukkig 2022.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Ghita,

      Laten we maar duimen voor nog een paar van die prachtige winterdagen. Heerlijk om er dan op uit te gaan.
      Ik wil je bij deze graag bedanken voor je reacties op mijn posts en je bezoekjes aan mijn blog. Hartstikke leuk!

      Groetjes,
      Annette

      Verwijderen
  6. Wat is het heerlijk hè, die winterochtenden. Het komst vast nog een keer. Tot die tijd genieten van al het andere moois.

    Ik wens je een Gelukkig Nieuwjaar met veel gouden momenten

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hai Anette,

    Allereerst nog de beste wensen.
    Mooie beelden hoor van die rijp-omstandigheden. Zo jammer dat ik er geen tijd voor had op die dagen. Fijne sfeer ook in de laatste drie foto's. Geweldig mooi licht daar.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Annette,

    Ik wens jou ook een gezond en gelukkig nieuwjaar met weer veel fijne fotomomenten. Mooi winters sfeertje stralen je foto's uit, het is tot nu toe allemaal een beetje karig geweest met die winterse omstandigheden, maar wie weet worden we de komende maanden nog even verwend. Ik kon er dit keer ook niet op uit.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite hebt genomen om mijn blog te bezoeken.
Dank je wel voor je reactie die je achtergelaten hebt.

Groetjes,
Annette