25 juli 2020

Bij mij in de buurt .......... insecten in de vlindertuin

Naast de vlinders die nu druk in de weer zijn, vind je ook veel insecten in de vlindertuin. Nu ben ik niet zo'n hele grote fan van insecten, zo hou ik bijvoorbeeld écht niet zo van spinnen, pissebedden, muggen, etc, maar er zijn ook insecten die mooi zijn om te zien. Zeker als je ze dichtbij bekijkt.
 
Deze hommel deed zich te goed aan al het lekkers van de distel.

Nooit geweten, dit is het Veelkleurig Aziatisch lieveheersbeestje. Het werd als biologische bestrijding van bladluizen ingevoerd in België. Ze blijken naast bladluizen ook graag de larven van kevers, zoals die van andere lieveheersbeestjes te eten. Leuk familielid!

Oeverlibel

De gewone tuinslak. Andere namen voor deze slak zijn duinslak of roze tuinslak.

En dan nog het Zevenstippelig lieveheersbeestje.

Als laatste wil ik jullie nog een foto van een 3-tal planten laten zien. Gewoon omdat ik ze mooi vind. De foto's passen niet helemaal bij de titel van dit blog, maar …… ze staan wel in de vlindertuin. Dus vooruit maar! 

Luzerne

Goudgele honingklaver

Fluitekruid

Tot de volgende keer!

Annette






12 opmerkingen:

  1. Mooie foto's, vooral de foto van de libel en het interessant lijnenspel vind ik heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Rudi. De libelle zat op het meest rommelige plekje van de vlindertuin. Eerst was ik bang dat daardoor de achtergrond te druk zou worden, maar gelukkig is dat heel erg meegevallen.

      Groetjes,
      Annette

      Verwijderen
  2. Mooie foto's Annette!!
    Mooi die hommel op die distel en ook die libel heb je keurig te pakken.
    Prima gedaan!! Je moet er wel geduld voor hebben want ze zijn zo gevlogen.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je reactie Marco! Ik had echt geluk dat de libel even bleef zitten en ben ook blij dat de foto gelukt is.

      Groetjes,
      Annette

      Verwijderen
  3. Mooie serie en prachtige macro en close-up foto's
    een hele verscheidenheid aan insecten die hebt vast gelegd
    dat van dat Aziatisch lieveheersbeestje was mij ook niet bekend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je reactie Bram. Leuk hè, om toch nog steeds iets 'nieuws' te zien. Het Aziatisch lieveheersbeestje had ik nooit als familie van het gewone lieveheersbeestje gezien. Hij lijkt er totaal niet op.

      Groetjes,
      Annette

      Verwijderen
  4. Mooie zomerse beelden. De libel is een mooie, ik denk de gewone oeverlibel, vrouw (zij is geel, het mannetje blauw)
    de bloemen heb je ook mooi vastgelegd
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Ghita,

      Wel een, door omstandigheden, hele late reactie, maar toch wil ik je toch nog bedanken voor je leuke reactie. Echt hartstikke leuk! Tot de volgende keer (en dan met een 'snelle(re)' reactie :-)).

      Groetjes,
      Annette

      Verwijderen
  5. Een heerlijke kriebelbeestjes blog. Mooie foto'S

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je leuke reactie Aritha! Door omstandigheden een hele late reactie van mijn kant. Sorry daarvoor.
      Ik hoop tot een volgende keer (en dan met een 'snelle(re) reactie van mijn kant :-)).

      Groetjes,
      Annette

      Verwijderen
  6. Hoi Annette,
    ik hou ook absoluut niet van spinnen arghhhhhh...
    de insecten die je hier laat zien zijn wel leuk. Mooi gevangen ook. De libel is een oeverlibel en die heb je mooi weten te fotograferen :-)

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Helma,

      Sorry, sorry, voor mijn (door omstandigheden) hele late reactie. Maar toch wil ik je nog bedanken voor je leuke reactie en de correctie voor de oeverlibel. Dat ga ik aanpassen.
      Tot een volgende keer (en dan met een 'snelle(re)' reactie van mijn kant :-)).

      Groetjes,
      Annette

      Verwijderen

Wat leuk dat je de moeite hebt genomen om mijn blog te bezoeken.
Dank je wel voor je reactie die je achtergelaten hebt.

Groetjes,
Annette