13 september 2020

Terug van weggeweest

Misschien moet ik mij na al die weken afwezigheid maar weer opnieuw voorstellen ...... Na een heerlijke lange vakantie van in totaal bijna 5 weken, 2 weken Veluwe en 3 weken Zwitserland, wordt het wel weer eens tijd voor een nieuw blog. 

In dit blog nog een paar foto's van misschien wel de laatste vlinders van deze zomer. Helaas waren er ten opzichte van vorig jaar minder vlinders in Zwitserland te fotograferen; ook hier loopt de natuur vooruit. Vooral de koolwitjes, het bruin zandoogje en de atalanta lieten zich nog regelmatig zien. Hoewel ik er dit jaar wel op voorbereid was (ik zat iedere mooie dag in de startblokken) op de koninginnepage, liet zij zich niet meer zien. De weken voor onze vakantie vloog zij sierlijk rond in de tuin van ons vakantiehuis. De weken dat wij er waren, was zij vast op staatsbezoek .......... 😉. Ik had zo gehoopt haar deze keer mooier te kunnen fotograferen dan vorig jaar. Wij zullen volgend jaar toch maar weer terug moeten ....... pfffff, wat een straf!!!!

Ik begin met 3 foto's van het, volgens mij, bruin zandoogje en dan de andere vlinders. Als laatste een foto van een rups waarvan ik denk dat het de rups van een wapendrager is. Corrigeer mij alsjeblieft als ik het fout heb.




koolwitje

atalanta

atalanta

rups van een wapendrager (?)

In (één van) mijn volgende blog(s) wil ik wat meer van Zwitersland laten zien. Het is daar zoooo mooi!

Tot de volgende keer, 
Annette

  




19 opmerkingen:

  1. Hoi Annette,
    Leuke foto's. Lekker fleurig van kleur.
    Bijzonder ook die rups.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Marco,
      Leuk dat je weer op mijn blog gekeken hebt en een berichtje hebt achtergelaten. De foto's van vlinders zijn nog niet helemaal zoals ik ze hebben wil, maar ik kom er steeds meer in de buurt. Gewoon nog 'even' door oefenen;-). Alvast een fijn weekend!

      Groetjes,
      Annette

      Verwijderen
  2. Alle foto's zien er heel duidelijk en gedetailleerd uit.
    Ik ben dol op de foto van dit soort vlinders.

    Groeten van mij in Indonesië.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat je helemaal uit Indonesië mijn blog bekeken hebt en ook nog een berichtje hebt achtergelaten!
      Natuurlijk was ik ook nieuwsgierig naar jouw blog. Ik moet er binnenkort eens goed voor gaan zitten en via translate jouw blogs lezen. Voor nu heb ik alleen naar je (interessante) foto's gekeken.
      Alvast een fijn weekend!

      Groetjes,
      Annette

      Verwijderen
  3. Hoi Annette, welkom thuis. Ik ben 1 keer in Zwitserland geweest vanuit Frankrijk naar Italië toe. Ik vond het prachtig die besneeuwde bergen maar wij zijn meer mensen van de kust. Leuke fotos, hopelijk volgen er nog meer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Caroline,
      Dank je wel Caroline! Wij zijn precies het tegenovergestelde; wij houden heel erg van de bergen en bossen en juist weer niet echt van de kust. Wij vinden het fijn om zo af en toe langs de kust te lopen als er bijna geen mensen zijn. Trouwens Italië is ook heel mooi.

      Groetjes,
      Annette

      Verwijderen
  4. Welkom terug Annette. Mooie collectie van vlinders. Ben al benieuwd naar je beelden van Zwitserland.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je leuke reactie! Ik zal proberen zo snel mogelijk foto's van Berner Oberland, mijn lievelingsgebied in Zwitserland, op mijn pagina te zetten. Tot de volgende keer!

      Groetjes,
      Annette

      Verwijderen
  5. Hoi Annette,

    Je kunt zien dat jullie laat in het vlinderseizoen daar waren, ze zijn al behoorlijk afgevlogen en de vleugels van het bruin zandoogje en de atalanta zijn al flink beschadigd. Hopelijk heb je de volgende keer meer geluk met de koninginnenpage.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Ad,

      Het was jammer dat de vlinders al behoorlijk afgevlogen waren, maar toch kon ik het niet laten om ze te fotograferen. Er waren er ook echt nog maar heel weinig, qua aantal en soort. Nou ja, volgend jaar beter én hopelijk met de koninginnenpage; wat een schoonheid is dat! :-)

      Groetjes,
      Annette

      Verwijderen
  6. Leuk dat je weer terug bent, ja ook aan 5 weken vakantie komt weer een eind :-) mooie serie bloemen en vlinder foto's

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Bram. Ook 5 weken vakantie vlieg zo voorbij. Ik denk dat ik wel kan wennen aan het "Zwitserleven gevoel" :-).

      Groetjes,
      Annette

      Verwijderen
  7. Toch een mooie serie, en Zwitserland lijkt mij een prachtig land om op vakantie te gaan, ook vanwege de bergen en de schone lucht. Dus ik kijk uit naar jouw volgende blog.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zwitserland is een heel fijn en mooi land om op vakantie te gaan. Wij houden erg van de bergen, de natuur is prachtig en niet alleen de lucht is schoon, maar je vindt er ook geen afval op straat. Het is nog steeds een droom om daar te kunnen (gaan) wonen, maar helaas werkt daar de huizenprijs niet zo mee :-).

      Groetjes,
      Annette

      Verwijderen
  8. Hoi Annette,
    je bent niet de enige die zich opnieuw moet gaan voorstellen hoor hahahahaha.... ik loop ook werkelijk vreselijk op achter overal.
    Zwitserland ken ik alleen van de tv en van de aardrijkskunde hihi..... Je foto's van de vlinders zijn ook nog heel vrolijk en kleurig.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Helma,
      Ben ik even blij dat ik niet de enige ben; ik voel mij meteen minder schuldig, hahahah.
      Tjeetje Helma, aardrijkskunde ....... dat is lang geleden. Dat was nog in de vorige eeuw!!! hahahaha! Ik ben daar ontzettend veel van vergeten .....

      Groetjes,
      Annette

      Verwijderen
  9. Beautiful butterflies. The photos are spectacular, I especially liked the 5th one, it's amazing.
    Have a nice weekend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you so much for your nice comment dear Maria. I am blushing!
      Hope you are oké. Stay safe!

      Bye, bye,
      Annette

      Verwijderen

Wat leuk dat je de moeite hebt genomen om mijn blog te bezoeken.
Dank je wel voor je reactie die je achtergelaten hebt.

Groetjes,
Annette