12 april 2020

Voorjaarsbloeiers

Naast de schitterende bloesems en Magnolia's die in het voorjaar zo mooi bloeien, zijn er natuurlijk ook andere voorjaarsbloeiers die zich van hun allerbeste kant laten zien.
Ik laat hieronder een selectie zien van de voorjaarsbloeiers die ik de laatste tijd gemaakt heb, maar eerst nog even dit ……

Vorig jaar las ik een heel leuk stukje op natuurfotografie.nl dat geschreven was door Jowan Iven, over het fotograferen met een boterhamzakje met in het midden een gaatje, over je lens. Hierdoor kan je foto's maken met het effect van een 'softfilter'. Het leek zo makkelijk, maar in eerste instantie lukte het niet goed en heb ik (een beetje driftig) het zakje weggegooid. Ik moet toegeven dat als het niet meteen lukt, ik niet het geduldigste persoontje ben. Toch bleven de mooie foto's die Jowan Iven bij zijn stukje had geplaatst, door mijn hoofd spoken. Ik wilde gewoon ook zulke mooie foto's maken. De nieuwe poging ging een stukje beter maar scheurde het zakje. In mijn laatste poging heb ik een pantykousje over mijn lens getrokken en in het midden een gaatje geknipt om door scherp te stellen. Dit werkte voor mij een stuk beter dan het boterhamzakje. In de onderstaande selectie zie je dan ook een paar foto's met pantykousje. Het is mij dus toch nog gelukt!!!









Tot de volgende keer!
Annette

14 opmerkingen:

  1. Wat een goede tip van dat zakje of panty kousje. Ik ga dat meteen ook eens uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat pantykousje werkt erg goed zie ik. Vooral bij de delen waar de achtergrond rustig is zoals bij de paardenbloem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hartstikke leuk dat je gekeken en gereageerd hebt Jowan. Nogmaals dank je wel voor de tip.

      Verwijderen
  3. Mooie fotos Annette. Is goed gelukt met je pantysokje. Ik zou niet op het idee komen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor mij werkt het prettiger met een pantykousje dan met een boterhamzakje; daar had ik steeds 'ruzie' mee :-(. Probeer het ook maar eens. Ik vind de foto's mooi worden en ben er blij mee.

      Verwijderen
  4. Prachtige lente bloemen serie allemaal heel mooi van focus en scherpte diepte.
    Erg leuk je verhaal met het zakje en panty kousje :-) de aanhouder wint in dit geval.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Allereerst dank je wel voor je compliment over de foto's! Ik bloos ervan …… Erg leuk dat je ook feed back geeft over het verhaaltje dat ik erbij heb geschreven. Leuk om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Annette,
    heerlijke voorjaarsbloemen en hier kunnen we gelukkig nog van genieten :-) Je zou ook plakband over je zonnekap kunnen doen en dan krijg je ook een leuk effect maar die panty vind ik ook heel mooi gevonden!

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Helma,
      Plakband over de zonnekap ga ik ook eens uitproberen. Leuk om een beetje te experimenteren. De panty over de lens bij de voorjaarsbloemen benadrukt het 'zachte' van het voorjaar.

      Groetjes,
      Annette

      Verwijderen
    2. Hoi Annette,
      ik las je reactie maar ik zie echt geen zwarte foto's bij mij hoor.
      Ik zie ze gewoon allemaal op het scherm zoals ik ze geplaatst heb!!!
      Ligt nu misschien aan je pc.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
    3. Hoi Helma,
      Gelukkig maar, daar ben ik blij om. Bij mij waren ineens alle foto's van mijn vorige blog zwart. Ik heb de foto's kleiner gemaakt en opnieuw geplaatst waarna ze (tot nu toe) weer zichtbaar zijn. En nu had ik ineens hetzelfde bij jouw blog ......,, Wat dit me weer voor fratsen zijn???????
      Ik heb in ieder geval genoten van je foto's die ik gewoon kon zien; ze zijn top hoor!

      Groetjes,
      Annette

      Verwijderen
    4. Er waren er meerdere die er last van hadden en dat had niets met de grote te maken hoor. Ik heb er ook een blog van gehad en heb toen alle foto's weer opnieuw in dezelfde grootte geplaatst en die staan er ook nog gewoon.

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
    5. Ohw en met dat plakband over je zonnekap moet je een kleine opening open laten. Dan kan je daardoor scherp stellen en de rest krijgt een heel mooi bokeh ;-)

      Verwijderen

Wat leuk dat je de moeite hebt genomen om mijn blog te bezoeken.
Dank je wel voor je reactie die je achtergelaten hebt.

Groetjes,
Annette