30 maart 2020

Lentekriebels

Ja hoor, ik heb het weer …………. ik word onrustig en krijg kriebels in mijn buik. Net als voorgaande jaren rond deze tijd. 
De temperatuur gaat stijgen, de zon laat zich vaker zien en de vogels zingen het hoogste lied. Maar het is vooral de bloesem en de Magnolia van de overburen die wat kleur beginnen te krijgen. Dan ineens staan ze beide in bloei en dan weet ik waar ik last van heb ……… LENTEKRIEBELS!!!
Van de bloesem die in bloei staat kan ik zo intens genieten. Het geeft een bepaald soort gevoel, een soort geluksgevoel. De tere bloemen met de zachte kleuren; schitterend. Voor mij begint de lente dan echt.   

Vlak bij mij in de buurt zijn een aantal 'bloesemlaantjes'. Aan weerskanten staan bomen en de bloeiende bloesem vormt één 'dak' van bloemen. Ieder jaar moet ik daar gewoon weer naar toe, uiteraard met camera. Inmiddels heb ik hiervan al zoveel foto's gemaakt, maar ieder jaar gaan ze toch weer op de foto. De uitdaging is om de bloesem mooier dan voorgaande jaren te fotograferen. Of dat gelukt is ....……. ??










Als laatste nog twee foto's van de Magnolia.


Blijf allemaal gezond en let goed op je zelf en op anderen.

Tot de volgende keer!

Annette








6 opmerkingen:

  1. schitterend dat laantje, zoiets mis ik hier, maar we hebben hier weer andere mooi dingen
    geniet wel van je bloesem foto's, schitterend ook de detail foto's
    prachtige close-up foto's van de magnolia, schitterende exemplaren heb je gevonden

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jullie hebben weer van die prachtige zonsopkomsten/zonsondergangen. Die hebben wij hier in Almere natuurlijk ook, maar door de bebouwing veel minder goed te zien. Bij jullie is het uitzicht zo lekker ruim.
      De Magnolia is echt prachtig en dat gewoon bij mij aan de overkant …… dat is nog eens boffen! :-)

      Groetjes,
      Annette

      Verwijderen
  2. Hoi Annette, mooie fotos van de bloesem. Ik heb er hier nog niet zo op gelet. Stay healthy. Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Caroline,
      Ik zie steeds meer bloesem om mij heen komen. Zelfs bij de buurvrouw in de tuin; daar staat op dit moment een perenboom in de bloei. Zooooo mooi!
      Voor jou ook, blijf gezond en pas goed op jezelf en anderen.

      Groetjes,
      Annette

      Verwijderen
  3. Vooral foto 4 en 5 vind ik geweldig om te zien.
    Uiteraard zijn ook de andere foto's geweldig maar genoemde foto's vielen me direct op. heel mooi en heel sfeervol.
    Groetjes, Helma
    Be Safe

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel voor je compliment Helma. Soms heb je dat, dat bepaalde foto's er gewoon voor je "uitspringen", daar valt je oog dan meteen op. Ik heb geprobeerd om bij deze foto's de 'lentesfeer' vast te leggen.

    Groetjes en blijf gezond,
    Annette

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite hebt genomen om mijn blog te bezoeken.
Dank je wel voor je reactie die je achtergelaten hebt.

Groetjes,
Annette