14 januari 2020

Herfstfoto's in december

Huh, herfstfoto's in december???? Ja echt, de winter is (nog) ver te zoeken en gezien de regen, het gure weer en hier en daar nog de herfstkleuren van bladeren aan de bomen of van bladeren die op de grond gevallen zijn. Een paar jaar geleden was het in december heel anders. Toen liepen wij in hetzelfde stukje bos op de Veluwe in een dik pak sneeuw (had ik stiekem wel weer op gehoopt). Tussen de buien door heb ik toch nog een paar foto's kunnen maken waaronder eindelijk de 'echte paddenstoel' ……. inderdaad, die rode met witte stippen.

Vliegenzwam

Worden dit Muizenstaartjes???

Bekermos

Rendiermos

Vliegden met tegenlicht

Berkenzwam

Hulst



Tot de volgende keer!

Annette

10 opmerkingen:

  1. Hallo Annette,
    schöne Bilder, aich wenn es sie im Januar eigentlich nicht geben dürfte. Der Schnee kommt hoffentlich noch.
    Grüße
    Michael

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Michael,
      Wie ist das Wetter bei Ihnen in Deutschland? Gibt es (irgendwo) Schnee? Ich glaube hier bei uns is die Schnee noch (sehr) weit weg.
      Heute habe ich schon blühende Narzissen an einem Kreisverkehr gesehen und Ich habe 1 Schneeglöckchen im Garten :-).

      Grüße,
      Annette

      Verwijderen
  2. Het is toch nog steeds herfst Annette :-)
    tenminste hier wel hoor, wind, regen en grijze lucht, alleen de herfst kleuren ontbreken
    mooie serie en prachtige herfst foto's, de echte herfst waar ik ook zo van kan genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt gelijk Bram, het is nog steeds herfst en volgens mij blijft dit nog wel een tijdje zo. Alhoewel, gisteren zag ik in het park alweer bloesem aan de bomen, knoppen in de Magnolia en vanochtend zag ik bloeiende Narcissen op een rotonde. Volgens mij vallen de herfst en het voorjaar dit jaar (bijna) samen en slaan wij de winter "gewoon" over. :-)

      Groetjes,
      Annette

      Verwijderen
  3. Reacties
    1. Thank you so much for your nice comment and for visiting my site Evi. Much appreciated! :-) Hope to see you again!

      Kind regards,
      Annette

      Verwijderen
  4. Mooie herfstfotos Annette, de natuur is van slag. De lentebloemen komen al boven. Fijne zondag. Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De natuur is zeker van slag. Ik heb al één bloeiend Sneeuwklokje in de tuin en vanochtend zag ik al bloeiende Narcissen op de rotonde. Echt vroeg! Nu nog een lekker zonnetje erbij en het is voorjaar ……….

    Groetjes,
    Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Annette,
    het is ook nog steeds herfst toch!!! Al die regen en mist en de vrij lage temperaturen maken dat het meer herfst dan winter is. Ik vind je foto's trouwens wel heel erg mooi zeg!

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Helma,
      Het is inderdaad nog steeds grauw en somber herfstweer. Ik verlang zo langzamerhand naar óf sneeuw, temperaturen rond het vriespunt en zon, óf naar het lekkere voorjaarsweer met een behaaglijke temperatuur en zon. Dit grauwe, kille en natte weer ben ik zooo vreselijk zat. Maar helaas, we zullen het hier nog even mee moeten doen.

      Zou ik het bijna vergeten, dank je wel voor je mooie compliment over de foto's. Hartstikke leuk om te horen (eigenlijk te lezen).

      Groetjes en een fijn weekend!
      Annette

      Verwijderen

Wat leuk dat je de moeite hebt genomen om mijn blog te bezoeken.
Dank je wel voor je reactie die je achtergelaten hebt.

Groetjes,
Annette