15 oktober 2018

Wild van bloemen ..............

Ik ben gek op bloemen en het fotograferen daarvan. Het maakt mij niet uit of het bloemen uit een boeket, uit de tuin, of uit de natuur zijn. Prachtig, al die verschillende soorten en kleuren.
Bijna iedere week koop ik wel een bos bloemen voor op tafel (en natuurlijk voor op de foto) en soms een (extra) bosje alleen voor de foto omdat zij bijzonder of zo mooi zijn. Maar ook wilde bloemen en zelfs onkruid vind ik schitterend.

Als je bloemen fotografeert en dan zeker met je macrolens, zie je soms details die je met het blote oog amper of niet ziet. Dat maakt het voor mij zo fascinerend. Bloemen die ik vroeger "tuttig" of lelijk vond, vind ik tegenwoordig mooi. En dat alleen door het fotograferen ervan. Het moet toch niet gekker worden! :-)

Onderstaand een kleine selectie van de foto's van (wilde) bloemen uit de natuur.
 
Bernagie

Vergeet-mij-nietje

Klaver

Koninginnekruid

Rolklaver

Speerdistel
 
Look zonder look

Anemoon

Boterbloem

Vingerhoedskruid

Moerasandoorn

Kaasjeskruid

Wilde Cichorei

 ?
 

Zeg nou zelf, zijn ze mooi of zijn ze mooi ……………..?!

Tot een volgende keer!
Annette

6 opmerkingen:

  1. Hoi Annette,

    Ja ze zijn zeker mooi, prachtige foto's. Hele mooie scherptediepte !
    Ik ben ook helemaal gek op fotograferen van bloemen, en inderdaad, met een macro lens zie je ineens hele andere dingen !
    groetjes,
    Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Els,

    Dank je wel voor je leuke reactie!
    Ik zag op jouw blog ook jouw bloemen foto's. Mooi hoor! Ik ga ze eerdaags eens goed bekijken.

    Groetjes,
    Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Annette,

    wat een prachtige foto's zeg! Heel mooi van kleur en helderheid en ook nog eens mooi scherp. Wilde bloemen zijn ook altijd mooi om te zien en jij laat dat hier echt heel mooi uitkomen!

    Groetjes,
    Helma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je compliment Helna. Hartstikke leuk om te lezen:-)).
      Leuk dat je weer op mijn blog hebt gekeken.

      Groetjes,
      Annette

      Verwijderen
    2. Nu loop ik wel behoorlijk op achter. Was een weekje weg van de pc. 31 oktober was het nl 1 jaar terug van het ongeluk en daar had ik even moeite mee. Ben sinds gisteren weer beetje aan het bijlezen en reageren ;-)

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
    3. Tjeetje Helna, alweer een jaar geleden ...... dat moet voor jullie allemaal weer een hele moeilijke periode zijn. Ik wens jullie in ieder geval weer heel veel sterkte.

      Groetjes,
      Annette

      Verwijderen

Wat leuk dat je de moeite hebt genomen om mijn blog te bezoeken.
Dank je wel voor je reactie die je achtergelaten hebt.

Groetjes,
Annette