24 november 2020

Herfst in het bos

Wat is het bos in de herfst toch schitterend! De verscheidenheid aan kleuren van de bladeren die nog aan de bomen hangen, het 'gouden tapijt' van de afgevallen bladeren op de grond en het mooie licht maken het als een sprookje.

Van het weekend heb ik weer eens kort door het bos kunnen dwalen op zoek naar 'echte' herfstplaatjes. Het had 's nachts een beetje gevroren, maar nu brak de zon door het kleine beetje mist dat er nog tussen de bomen hing. 



Op de spinnenwebben en het uitgebloeide gras zaten vol met mooie dauwdruppels, net kleine pareltjes.



Er stonden niet veel paddenstoelen, jammer, maar ik ben ook wat laat in het seizoen. Toch lieten een paar soorten zich (nog) zien, net als het bekermos dat overvloedig aanwezig is. 







 Heerlijk dat ronddwalen, het smaakt zeker naar meer!

Tot de volgende keer!

Annette

18 opmerkingen:

  1. Erg mooi met dat beetje nevel net boven de grond. De paddenstoelen zijn ook prachtig maar vooral het bekermos op de laatste foto sprong me in het oog, die foto vind ik prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Rudi,
      De nevel tussen de bomen of net boven de weilanden, samen met de opkomende (herfst)zon leveren altijd mooie sfeerbeelden op. Ik ben dan ook echt blij met deze foto's.

      Groetjes,
      Annette

      Verwijderen
  2. Hallo Annette,
    wunderschöne Herbstaufnahmen die Pilze sind sehr schön fotografiert
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Frank,
      Vielen Dank für deine Kommentar, freut mich sehr.
      Bei dir in Deutschland gibt es doch auch sehr viele Pilze?
      Genieß der Herbst!
      Grüße,
      Annette

      Verwijderen
  3. Prachtige herfst foto serie Annette
    geweldig mooi die eerst twee foto's met dat licht en die mist
    ook de paddestoelen mos en andere natuur detail foto's zijn heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die foto's met de mist zijn ook mijn favorieten. Dit geeft altijd een sprookjesachtige sfeer en daar kan ik zo van genieten.

      Groetjes,
      Annette

      Verwijderen
  4. Hoi Annette,
    Prachtige foto's. Mooi die paddenstoelen met al die herfstkleuren.
    Maar wat super is je laatste foto van dat bekermos. Geweldig!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Marco,
    Allereerst dank je wel voor je compliment; hartstikke leuk om te lezen.
    Mooi hè dat bekermos. Vorig jaar heb ik ook rood bekermos gevonden, maar tot nu toe is dat nog niet gelukt.

    Groetjes,
    Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Annette,
    wat mooi, die twee foto's met mist en zon in het bos.
    Je foto van het bekertjesmos is ook erg mooi. Leuk spul is dat, ben daar vorig jaar ook veel mee bezig geweest. Heb het hier nu al wel gezien, maar nog piepklein. Misschien groeit 't nog.

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Corrie,
      De mist en de zon geven het bos een mooie magische sfeer. Ik kan daar zo van genieten. Hopelijk krijgen we nog een paar mooie dagen met mist.

      Groetjes,
      Annette

      Verwijderen
  7. Hallo Annette.
    Wat leuk dat je een reactie achterliet op mijn blog.
    Nieuwsgierig als ik ben kom ik natuurlijk ook hier even kijken.
    Prachtige foto's van het bos, mooi sfeertje / kleuren.
    Maar ook de paddenstoelen en de druppels op het grasje mogen er zijn.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Tinie,
      Dat is geheel wederzijds. Ook ik vind het leuk dat je een bezoekje aan mijn blog hebt gebracht én een berichtje hebt achtergelaten. Wellicht tot de volgende keer?!

      Groetjes
      Annette

      Verwijderen
  8. Hoi Annette,
    de herfst vind ik ook echt het mooiste jaargetijde voor de fotografie.
    En dat laat jij hier ook weer heel mooi zien. Wat een geweldige mooie foto's zeg en ook zo sfeervol. Dat is dan ook echt genieten!

    groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tjeetje Helna, dank je wel voor je compliment!
      De herfst is mooi om te fotograferen vanwege o.a. de kleuren, het warme licht en de mist. Maar ook hou ik erg van het voorjaar als de natuur weer ontwaakt.

      Groetjes en een fijn weekend,
      Annette

      Verwijderen
  9. Mooie herfstserie. Naar mijn gevoel hebben we maar heel kort van de mooie kleuren kunnen genieten, teveel harde wind. Herfst is een mooi seizoen, ook vanwege de paddenstoelen.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb hetzelfde gevoel over deze herfst. Net toen de bomen voor mijn huis zo mooi verkleurden, stak de wind zijn kop op en waren de bomen in no time kaal. Echt jammer!

      Groetjes,
      Annette

      Verwijderen
  10. Mooie herfstbeelden Annette. De herfst heeft altijd veel te bieden, zowel qua landschap als op macroniveau. Jij laat weer beelden zien die ik bij anderen niet heb gezien. Hoe dan ook een mooi overzicht .
    Groet,Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is heel leuk om te horen (lezen). Dank je wel voor je mooie reactie Kees.

    Groetjes,
    Annette

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite hebt genomen om mijn blog te bezoeken.
Dank je wel voor je reactie die je achtergelaten hebt.

Groetjes,
Annette