8 oktober 2019

Herfst in het Verzetsbos (Almere)

Voorgaande jaren liep ik met Riley vaak door het Verzetsbos wat, net als ieder bos, ieder seizoen zijn charmes heeft. In de herfst zijn er altijd veel paddenstoelen te vinden.
Gisteren was het heerlijk weer en had ik last van 'fotokriebels'. Deze keer liep ik alleen in het bos, zonder mijn grote lobbes, scharrelend tussen de bomen op zoek naar paddenstoelen. Sommige voorbijgangers keken mij een beetje vreemd aan met zo'n blik van "ach gut, wat doet die daar nou?" en één iemand vroeg of ik soms iets verloren was en het kon vinden. Enkele honden zullen wel gedacht hebben dat ik niet goed snik was en zetten het op een rennen om op een afstandje tegen mij te gaan blaffen. Ach, ik kan ze niet helemaal ongelijk geven, mensen lopen normaal gesproken toch gewoon over het voetpad en de honden scharrelen tussen de bomen?
Maar het maakt mij allemaal niets uit. Ik had genoten van het zonnetje én kwam thuis met foto's van paddenstoelen.












Tot de volgende keer!



2 opmerkingen:

  1. Ik ken het bos niet maar ga er eens op google naar kijken.
    Ik kom wel vaker in Almere maar hier ben ik dan nog nit geweest :-)
    Mooie vangst aan paddenstoelen.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik noem het nog steeds het Verzetsbos, maar officieel heet het "Het bos der onverzettelijke". Vorig jaar is het helemaal op de schop gegaan en is het meer een park geworden. Een klein stukje verderop lijkt het nog wel op een bos en daar heb ik deze paddenstoelen gevonden. Als je het niet kunt vinden op Google, laat het dan even weten, dan kan ik je misschien verder helpen.

      Groetjes,
      Annette

      Verwijderen

Wat leuk dat je de moeite hebt genomen om mijn blog te bezoeken.
Dank je wel voor je reactie die je achtergelaten hebt.

Groetjes,
Annette