9 augustus 2019

In de voetsporen van Sherlock Holmes


Zoals je hebt kunnen lezen op de kolom 'over mij' (rechts op deze pagina) en op de homepage van mijn website, vind ik macrofotografie en dan vooral in de natuur, één van de leukste manieren van fotograferen. Het is heerlijk om in de natuur te zijn en door op deze manier te fotograferen, ga je heel anders naar de meest gewone dingen kijken. Ik voel mij soms net Sherlock Holmes; ook ik ‘speur’ de hele omgeving af naar dat ene mooie (kleine) bloemetje, beestje of insect om dat dan zo mooi mogelijk op de foto te krijgen. Door de macrolens ziet de wereld er ineens heel anders uit. Zelfs het onkruid dat je al zuchtend voor de zoveelste keer uit je tuin verwijderd hebt, of die vervelende strontvlieg die maar om je heen blijft vliegen, is door de macrolens heel mooi.
 
In de afgelopen weken heb ik veel foto’s met de nieuwe macrolens gemaakt van bloemen, planten en mos. Niet alles lukt natuurlijk zoals ik het graag zou willen, maar ik ben best tevreden met het resultaat. Gelukkig duurt de zomer nog even, dus kan ik nog volop ‘oefenen’.
 
Vingerhoedskruid

Stermos

Boterbloem

Klaproos (ja hoor, daar is ie weer ……)

Korenbloem

Cosmea
 
Tot de volgende keer!
Annette

7 opmerkingen:

  1. Mooie fotos van de wilde bloemen. Je vlinder op de header is ook heel mooi. Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Caroline,
      De reactie van mij onder de reactie van "Bracom" is voor jou bestemd. Ik heb vergeten om eerst op "beantwoorden" te klikken. Sorry!

      Verwijderen
  2. Ontzettend gaaf macro fotografie, de details die je dan te zien krijgt zo gaaf
    mooie serie bloemen en macro foto's laat je hier zien
    ik fotografeer ook graag met de macro lens jammer dat het vaak net iets te hard waait

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een mooi compliment Bram. Ik bloos er van 😊.
      In jouw blogs zie ik zo af en toe ook macrofoto's langskomen, zoals die van de tulpen (velden). Die waren ook prachtig.
      De wind is inderdaad regelmatig een (hele) vervelende factor. En 9 van de 10 keer waait het net iets harder als je de ontspanknop helemaal indrukt. Héél irritant 😯.

      Groetjes en een mooie nieuwe week,
      Annette

      Verwijderen
  3. Ik hou erg van bloemen en kan het niet laten om ze steeds weer te fotograferen. Om vlinders mooi op de foto te krijgen vind ik een uitdaging. Op de foto van de header had de vlinder meer interesse in de nectar waardoor hij mooi bleef zitten. Een gelukje voor mij 😊.

    Groetjes en een mooie nieuwe week,
    Annette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat heb ik ook dat de vlinder niet blijft zitten of dat hij zijn vleugels dichtklapt. Maar ik heb ook geen macro lens maar af en toe wel leuk om toch een vlinder of insect te fotograferen. Al zal die dan wat minder mooi zijn.

      Verwijderen
  4. Hoi Annette,
    ook ik ben gek op de macrofotografie en net als in de zomer zal je zien dat je de komende herfst ook schitterende foto's kan maken met de macro :-)
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite hebt genomen om mijn blog te bezoeken.
Dank je wel voor je reactie die je achtergelaten hebt.

Groetjes,
Annette