12 juli 2019

Almere - Vlindertuin (planten)

Zoals ik in mijn vorige blog al aangaf, is dit een blog over de planten die er op dit moment bloeien in de Vlindertuin bij mij om de hoek. Het is schitterend om al die verschillende kleuren en bloemen bij elkaar te zien. Het is dan ook heerlijk om door deze vlindertuin te lopen, te fotograferen en van het ochtend- of avondzonnetje te genieten. Geniet maar even mee ……..

Phacelia
(ook wel bijenbrood, bijenvoer of bijenvriend genoemd)

Mosterdzaad

Korenbloem

Klaproos
 

Distel

Bernagie

Gewone margriet

Gele ganzenbloem

Mosterdzaad

Tot de volgende keer!
Annette

4 opmerkingen:

  1. Mooi zo n vlindertuin om de hoek. Mooie fotos.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is echt super zo'n vlindertuin vlak bij. Als het even kan, ben ik er te vinden. Dat ik er al ik weet niet hoeveel foto's gemaakt heb, maakt mij niet uit. Het is iedere keer weer genieten.

      Groetjes en een fijne zondag verder,
      Annette

      Verwijderen
  2. bij jou in de vlinder tuin, hier zie ik de meeste soorten in de akkerranden
    heb er ook al regelmatig foto's van gemaakt, herken er veel van in dit blog
    Mooie kleuren en prachtige details, schitterende bloemen en close-up foto's

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Akkerranden zijn ook schitterend met hun verscheidenheid aan bloemen en kleuren. Hier in Almere worden rotondes en middenbermen vaak ook zo mooi ingezaaid en wordt het één bloemenzee. Helaas is het wat lastig om je auto midden op de weg stil te zetten, alleen om een foto te maken. Dan maar ervan genieten als ik er langs rijd.
      Leuk dat je een reactie hebt achter gelaten Bram. Dank je wel! Ik ben benieuwd naar jouw foto's van de akkerranden (of ga je die niet plaatsen?).

      Groetjes en een fijne zondag verder,
      Annette

      Verwijderen

Wat leuk dat je de moeite hebt genomen om mijn blog te bezoeken.
Dank je wel voor je reactie die je achtergelaten hebt.

Groetjes,
Annette