10 november 2019

De herfst van zijn mooiste kant

Afgelopen vrijdag kon ik het niet laten om nog een keertje terug te gaan naar het Verzetsbos of het Bos der Onverzettelijke zoals het officieel heet. De zon scheen volop waardoor het qua temperatuur lekker aangenaam was. Er waren veel meer mensen op dit idee gekomen en het was spitsuur met honden uitlaten, maar ik had er geen last van. Ik was (weer) de enige mens (of idioot in de ogen van de honden en waarschijnlijk ook van veel mensen) die tussen de struiken en bomen liep in plaats van op het pad.
Het bos had meer herfstkleuren dan de vorige keer toen ik er was en in de zijpaden waren veel rood/bruin gekleurde bladeren van de bomen gevallen. Heerlijk om daar doorheen te lopen zonder je voeten op te tillen. Ik vond dat vroeger hét gevoel van herfst, het geluid dat de bladeren dan maken en mijn moeder die eindelijk eens een keer niet riep dat ik mijn voeten op moest tillen.

Onderstaand een selectie van de foto's:

Gewone glimmerinktzwam

Geweizwam en Houtknotszwam

Fluweelpootje

Herfstkleuren

Zijpad met de afgevallen bladeren

Elfenbankje



Bruinrode heidelibel

Bruinrode heidelibel

Tot de volgende keer!

Annette

13 opmerkingen:

  1. Schöne Herbstbilder. Erstaunlich, dass es noch Libellen gibt.
    VG Michael

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Michael,

      Freue mich über deine Besuch!

      Diese Libellen haben mich auch überrascht. Ich habe meinen Schal zum ersten Mal getragen, als er darauf sass. Danach legte ich den Schal hin und er setzte sich wieder. Diesmal hatte er einen anderen freund mitgebracht. :-)

      VG, Annette

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Thank you so much for your nice comment and visit on my page dear Maria. Much appreciated!

      Have a nice day and all the best to you too.
      Annette

      Verwijderen
  3. Mooie herfstfotos Annette, ik ken meestal al die namen niet. Fijn weekend. Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Caroline,

      Dit is echt de herfst op z'n mooist; mooie kleuren, zonnetje, geen wind …….. heerlijk! De namen van de paddenstoelen weet ik vaak ook niet hoor. Ik gebruik hiervoor Google Lens, een hartstikke handige app.

      Groetjes en een fijne dag,
      Annette

      Verwijderen
  4. prachtige serie en heel mooie bos, paddestoel 🍄en herfst foto 's Annette
    schitterend die kleuren van die herfst bomen in foto 4, 5 en 7
    herfst is ook mijn favoriete foto seizoen, als het niet regent en stormt 😀

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oeps!, sorry Bram, ik zie dat ik helemaal geen reactie op jouw berichtje heb gestuurd.
      De kleuren in de herfst zijn zo mooi en warm en het is heerlijk om op een mooie herfstdag, in het zonnetje, door het bos te struinen. Maar ook het voorjaar vind ik heerlijk, als er weer knopjes, blaadjes en bloesem aan de bomen komen. De natuur die dan ontwaakt is zo teer en ook zo mooi. Dus eigenlijk is zowel de herfst als het voorjaar mijn favoriete seizoen.

      Groetjes,
      Annette

      Verwijderen
  5. Hoi Annette,
    dit zijn ook echt hele mooie herfst foto's.
    De kleuren van de bladeren in foto 4 vind ik schitterend maar ook de lamellen van de paddenstoel die je met een spiegel hebt gefootgrafeerd :-)))) Ook de geweizwammen zijn heel mooi van grootte en wat staan er daar veel zeg. Echt een heerlijk herfstblog.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Helma,

      Dank je wel voor je leuke commentaar. Hartstikke leuk!

      Die geweizwammen had ik nog nooit eerder gezien en nu stonden er echt veel (meestal op de meest onmogelijke plekken natuurlijk). Ik bleef ze fotograferen. Het was echt genieten met al die mooie herfstkleuren, het lekkere weer en de paddenstoelen :-).

      Groetjes en een fijne dag,
      Annette

      Verwijderen
    2. Ik zoek ook meestal geweizwammen en soms zie je er maar heel weinig en soms dus heel veel (zoals bij jou nu). Echt super!

      Groetjes, Helma

      Verwijderen
  6. Hoi Annette,
    De foto die gemaakt is met de spiegel is vind ik een leuke vondst.
    De herfst is inspirerend.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Kees,
      Leuk dat je een berichtje hebt achtergelaten. Excuses dat ik hier niet eerder gereageerd heb.
      Ik moet eerlijk bekennen dat ik een foto maken met een spiegel niet zelf bedacht heb. Volgens mij heb ik hierover gelezen op Natuurfotografie.nl. Het ging toen over het fotograferen van de onderkant van een paddenstoel. Alleen zag je bij de voorbeeldfoto het spiegeltje niet. In het geval van mijn foto, kon ik de onderkant van de paddenstoel niet op de foto krijgen zonder dat het spiegeltje zichtbaar was. Maar achteraf gezien, vind ik de foto zoals die geworden is toch leuk. :-)

      Groetjes,
      Annette

      Verwijderen

Wat leuk dat je de moeite hebt genomen om mijn blog te bezoeken.
Dank je wel voor je reactie die je achtergelaten hebt.

Groetjes,
Annette