4 maart 2018

Konikpaarden

De Konik is van oorsprong een in Polen en Wit-Rusland in het (half-)wild gehouden paardenras.
Kon is Pools voor paard en Konik betekent paardje.

The Konik is by origin a horse breed from Poland and Belarus. They life in the (semi-)wild. At Polish Kon means horse, Konik (Konjiek) means little horse.


Er wordt vaak gezegd dat de Konik verwant is aan de Tarpan, een uitgestorven wild paard uit Oost Europa. Net als andere oorspronkelijke rassen, is de Konik klein van formaat (ponymaat) en heeft de vacht kenmerken van een wildpatroon. Dit zorgt ervoor dat deze paarden in de vrije natuur minder zichtbaar zijn voor hun natuurlijke vijanden.

It is often said the Konik is related to the Tarpan, an extinct wild horse from eastern europe. Just like other original varieties, is the Konik small in size (like a pony) and has his coat characteristics of a wild pattern. Because of this coat, these horses are less visable for there natural enemies.


In de vrije natuur heeft de Konik geen verzorging nodig en kan het hele jaar door buiten blijven. Dit is één van de redenen waarom dit ras voor begrazing in natuurgebieden wordt gebruikt.

In the wild, the Konik does not need to be redeemed and can stay outside all year round. This is one of the reasons why this breed is used for grazing in nature reserves.











3 opmerkingen:

  1. Deze Koniks zijn echt wel prachtige paarden.
    In de OVP kwam ik ze vaak tegen als ik daar wandelde :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Annette,

    ik kan geen reactie op je website plaatsen. Daar wordt gezegd dat mijn url ongeldig is!!??!! Dan zet ik de reactie voor je website hier maar neer.

    - Hoi Annette,
    een hele mooie website. Grappig om te lezen dat je ook Sony fan bent. Ik heb een Sony A65 en een Sony A77II :-)
    Helaas nooit geen cursus gevolg maar alles zelf uitgedokterd.
    Wilde ooit wel cursus volgen maar door mijn werk kan ik nooit bv 6x op een woensdagavond of wat dan ook.
    Mooie foto's staan er op je website. Nog niet alles bekeken.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is mijn blog
    http://helmanatuurfotos.blogspot.nl/
    Deze link staat ook bij je bloem op google+. Dan kan je hem gelijk aanklikken. Hier zul je de link moeten kopiëren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite hebt genomen om mijn blog te bezoeken.
Dank je wel voor je reactie die je achtergelaten hebt.

Groetjes,
Annette